دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابراهیمی: تیمی از ایران در آسیا مدعی نیست/ پرسپولیس بازیکنی در حد باقری و حسینی ندارد 

ابراهیمی: تیمی از ایران در آسیا مدعی نیست  پرسپولیس بازیکنی در حد باقری و حسینی ندارد 
مربی سابق پرسپولیس گفت: برای فوتبال ایران کار درست و حسابی نکردیم بعد انتظار داریم در آسیا موفق شویم.
کد خبر : 937429

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد پرسپولیس در پایان هفته سوم لیگ نخبگان آسیا و دیدار این تیم با شمس آذر قزوین در هفته نهم لیگ برتر ایران اظهار کرد: نتایجی که نه تنها پرسپولیس که دیگر نمایندگان ما در لیگ نخبگان و قهرمانان آسیا می‌گیرند از قبل قابل پیش‌بینی بود. در فوتبال ما چیزی به اسم توجه به فوتبال پایه نداریم. دیدید که تیم ملی نوجوانان ۴ گل از کره شمالی خورد. هیچ وقت خارجی‌ها از ما استعداد بیشتری نداشته و ندارند، فقط به خاطر آنکه اصولی و با برنامه کار می‌کنند به نتیجه می‌رسند و موفق می‌شوند.

پرسپولیس بازیکنی در حد باقری و حسینی ندارد 

وی ادامه داد: زمانی فوتبال ایران مملو از بازیکنان مستعد بود و آن قدر مهره خوب بودند که خیلی از بازیکنان آماده از لیست تیم ملی بیرون می‌ماندند ولی حاضر نشدند به فوتبال پایه رسیدگی درستی کنند، در نتیجه امروز بهترین تیم‌های ما نمی‌توانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند. راهی که ما رفتیم به سمت تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا بود. یک نگاه ساده کنید به این نتیجه می‌رسید که چندین سال است تیمی از ایران قهرمان آسیا نمی‌شود. نه در باشگاهی و نه در ملی قهرمان نمی‌شویم. دل به اتفاقات بسته‌ایم، کار درست و حسابی نکردیم بعد انتظار داریم در آسیا موفق شویم. در همین تیم پرسپولیس کریم باقری و سید جلال حسینی جزء مربیان هستند. در تیم فعلی یک بازیکن وجود دارد که در حد و اندازه زمان بازی باقری و حسینی باشند؟ فقط و فقط دلیل آن عدم بازیکن سازی است.

در فوتبال ایران زیرساخت‌ها از بین رفته  

مربی سابق پرسپولیس در مورد اینکه تیم‌های رقیب بازیکنان مطرحی را استخدام کردند، تصریح کرد: اگر ما بازیکن سازی را منطقی دنبال می‌کردیم با وجود بهترین بازیکنان هم می‌توانستیم حریفان را متوقف کنیم. قبول دارم که در فوتبال ایران زیرساخت‌ها از بین رفته و بازسازی نشد. تیم‌های ما زمین چمن ندارند که روی آن تمرین کنند. برای آنها بهتر است در زمین بی طرف بازی کنند، چون اگر مسئولان ما ورزش را دوست داشتند وضعیت ورزشگاه‌های کشور به شکلی نبود که پرسپولیس و استقلال ناچار شوند در خارج از تهران در لیگ بازی کنند و در آسیا هم خارج از کشور برای آنها بهتر باشد. کسانی که به کشور‌های عربی مثل قطر و امارات و عربستان رفته باشند می‌دانند که هوای گرم و شرجی زندگی را خیلی سخت کرده ولی آنها با استفاده از علم، فضای ورزشگاه‌ها را خنک می‌کنند تا شرایط بازی داشته باشند ولی در ایران زمین چمن ورزشگاه‌ها را نمی‌توانند درست کنند و برای تیم ملی هم زمین نداریم.

فوتبال ایران نابود شده و نمی‌توانیم در آسیا مدعی باشیم 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: وقتی روی فوتبال پایه کار نکردیم و امکانات و زیرساخت‌های لازم هم در اختیار تیم‌ها نیست، عملاً نمی‌توانیم شرایط برابری با حریفان داشته باشیم. در لیگ برتر و مسابقات داخلی همه تیم‌ها روی زمین‌های کم کیفیت و بی کیفیت بازی می‌کنند. پرسپولیس، چون اسکلت تیمی خود را در سال‌های اخیر حفظ کرده، مدعی اول قهرمانی است. برابر شمس آذر هم که تازه سرمربی‌اش را عوض کرده بعید می‌دانم برنده نشود. فوتبالی که برابر السد قطر ارائه کرد مقابل شمس آذر بازی کند راحت از سد این حریف می‌گذرد. گاریدو هم تقریباً متوجه شده که تیمش در لیگ برتر مشکل چندانی ندارد ولی باید برای آسیا کاری کند. سپاهان که در آسیا وضعیت جالبی ندارد و در لیگ هم به زودی صدر را به پرسپولیس می‌دهد. استقلال هم دوباره سرمربی عوض کرده و امتیازات زیادی هم از دست داده، برای جبران هم کار سختی دارد. تراکتور هم نمی‌تواند در لیگ رقیب پرسپولیس برای قهرمانی باشد. در کل فوتبال ایران نابود شده، چون نمی‌توانیم در آسیا مدعی باشیم و در لیگ برتر هم مگر اتفاق عجیبی بیفتد که پرسپولیس قهرمان نشود. هر وقت در آسیا مدعی شدیم و قهرمان لیگ هم قابل پیش بینی نبود، آن وقت پیشرفت کرده‌ایم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب